יום שלישי, 29 ביוני 2010

משהו קלאסי לקראת י"ז בתמוז

תוך המשנה, מסכת תענית ד,ו:
"חמשה דברים אירעו את אבותינו
בשבעה עשר בתמוז...
נשתברו הלוחות, ובוטל התמיד, והובקעה העיר,
ושרף אפוסטמוס את התורה,
והעמיד/והועמד צלם בהיכל..."

הנה מספר שאלות לעיון בנושא זה:
מי זה אפוסטמוס?
האם הדברים שקשורים לבית המקדש קרו בבית המקדש הראשון, או בבית המקדש השני, או בשניהם?
מה ייתה צורת הצלם בהיכל?
האם אנו מעוניינים בבנייתי בית המקדש מחדש? בקרבן התמיד?
אם התשובה לשאלות הקודמות היא כן (או לא), מה מהווה עבורנו היום 'צלם בהיכל'?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה